zondag 15 mei 2011

over mij

Ik kom oorspronkelijk uit Thailand (het land van de
glimlach). Ik ben echt opgegroeid in een Thaise massage cultuur. Als kind
masseerde ik mijn ouders altijd door op hun rug heen en weer te lopen en ook
bij mijn buren, daar heb ik mijn zakcentjes mee verdient. Maar toen besefte ik niet echt wat het inhoud en betekent.

Ik ben extreem trots op Thailand en het feit dat ik een Thaise ben! En hoe langer ik in het buitenland woon hoe sterker dat wordt.


Tien jaar geleden ben begonnen als masseur omdat ik dichtbij mezelf wil
werken en komen en deze manier van werk past het meeste bij mij en mijn
omstandigheden... Het heeft me veel meer opgeleverd dan ik had kunnen bedenken en verwachten. Doordat ik met het welzijn van mensen ga werken heeft dat veel impact op mijn eigen welzijn en manier van doen en laten. Ik leef nog veel bewuster en gezonder. Alles begint bij jezelf!

Ik dacht dat ik mezelf al goed kende, maar door dit werk leer ik mijzelf nog
beter kennen. In veel opzichten. Massage is behalve ontspanning en ervaring ook vertrouwen, loslaten, en je grenzen leren kennen. Het voor mij is altijd een eer om iemand te mogen masseren. Om hun eerste contact dat ze maken met deze wereld (hun huid) aan de slag te mogen gaan. Met natuurlijk wederzijds respect.

Ik ben een masseur die voor zichzelf werkt. Het voordeel van een masseur
die voor zichzelf werkt is dat je er gemakkelijker één bij jou in de buurt
zal vinden. Daarnaast zal de sfeer intiemer zijn, omdat alleen jij en de
masseur aanwezig zijn, zeker als je meerdere keren achter elkaar
gemasseerd wil worden. Je leert elkaar beter kennen, waardoor je je beter
kan ontspannen en de masseur prettiger en effectiever kan werken.

Een ander voordeel is dat een behandeling bij zo'n masseur meestal goedkoper
is, omdat er geen tussenpersonen zijn (eigenaar van de massage salon in dit geval). Je kunt direct contact opnemen met de masseur. Voor een nieuwe klant, is het altijd de vraagt hoe is de kwaliteit van de massage. Dat zal je toch moeten proberen en zelf ervaren hoe de massage kwaliteit is.

En je moet er dus wel goed op letten dat de masseur een opleiding heeft gevolgd. Ik in ieder geval dus wel. Ik heb mijn massage diploma’s afgerond in een van de bekendste en beroemdste massage scholen van Thailand. De Wat Po Massage school. Maar dat zegt natuurlijk niet over mijn massage kwaliteit, je zal wel toch zelf moeten ervaren om er achter te komen. Geregeld reis ik naar Thailand (ieder jaar) om mij verder te bekwamen in Thais en andere massage technieken.

Mijn leraren zeiden altijd dat je leert te masseren pas als je
echt met de klant bezig bent, en tot de dag van vandaag leer ik dat nog steeds, gelukkig met heel veel plezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten